FETÖ’nün elebaşı Fetullah Gülen’in eserlerini incelemeye alan Diyanet, Gülen’in Müslüman düşünceyi Hıristiyan düşünceye yaklaştırmak için bir takım ayetlerin yorumlarında tahrifler yaptığını ortaya çıkardı. Din Şura’sı geçen günlerde, darbe girişimi ve işgal hamlesinden sonra süreci değerlendirmek üzere “15 Temmuz Darbe Girişimi ve Din İstismarına Karşı Birlik, Dayanışma ve Gelecek Perspektifi” başlıklı tek gündem maddesiyle tarihinde ilk defa olağanüstü toplanmıştı. Sonuç bildirgesinde “FETÖ/PDY’nin dini hayatımıza verdiği zararları tespit etmek için komisyonlar kurulacaktır” maddesi yer almıştı.
YAYINLAR İNCELENİYOR
Bu kapsamda Din İşleri Yüksek Kurulu, FETÖ’nün tüm yayınlarını mercek altına aldı. Bütün kitaplar incelenerek FETÖ’nün İslam’a verdiği zarar tespit edilecek. Şimdiye kadar incelenen kitaplardan da önemli detaylar ortaya çıkmaya başladı. Bu kapsamda Gülen, ‘Fasıldan Fasıla 1’ adlı kitabında Meryem Sûresi 17. ayetiyle ilgili olarak, “Zira Hz. Meryem çok afife ve nezihe bir kadındı. Bu itibarla da gözlerinin içine başka hayal girmemişti ve girmemeliydi de. Ona sadece kendisine helâl olan biri bakmalıydı. O da olsa olsa Efendimiz olabilirdi, zira O bir münasebetle Hz. Meryem’in kendisiyle nikâhlandığına işaret buyuruyordu. Bu açıdan da “ruh”un Efendimiz’in ruhu olabileceği de ihtimal dâhilindedir. (Fasıldan Fasıla 1, Nil Yayınları, 2. Baskı, s. 197) yorumunda bulundu.
Asılsız yorumlar ve tespitler
- Kur’an müfessirleri ayette geçen “ruh” kavramını Cebrail anlamında kullanmışlardır. Kur’an’da kelimenin başka yerlerde de bu anlamda kullanıldığını görüyoruz. Nitekim ayetin devamında bu manada resul/elçi kelimesi geçmektedir. Dolayısıyla ruh kelimesini Hz. Peygambere izafe etmek Kur’an açısından doğru değildir. Ayrıca belirtmek gerekir ki Kur’an’da “ruh” kelimesi çeşitli anlamlarda geçmekte ancak hiçbir yerde Hz. Peygamber anlamında kullanılmamaktadır.
- İlgili ayette ‘beşer’ kelimesi müphem bırakılmış açıklanmamıştır. Dolayısıyla bu ifadeyi kurcalamak zihinlerin teşviş edilmesine yol açmaktadır.
- Hz. Peygamber’in henüz dünyaya gelmeden altı asır önce ruhunun beşer suretinde temessül ederek Hz. Meryem’e yaklaşması düşüncesi batıl bir düşüncedir. Problemli bir “ruh” anlayışını yansıtmaktadır.
- Hz. İsa’nın babasız dünyaya gelmesi konusu, Kur’an’ın müteşabih saydığı bir konudur. Nitekim müteşabih konusundan bahseden Al-i İmran 7. Ayeti bu vesile ile inmiştir. Ayet müteşabih konuların kurcalanmasını istemiyor, bu tür konuları irdeleyenleri de itikadi açısından hasta kimseler olarak nitelendirmektedir. Bu konularda sahih nasların verdiği bilgilerle yetinmek gerekir.
- Kitaptan nakledilen ifadelerden Hz. Meryem’e gelen ruhun Hz. Peygamberin ruhu olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda Hz. Peygamberin Hz. Meryem’e ‘helal’ olduğundan söz edilmektedir. Hz. Peygamber’in Hz. Meryem’in eşi olduğu şeklinde bir sonuca varılmaktadır.
- Kur’an, Hz. İsa’nın sarih ifadelerle mucizevi şekilde babasız olarak dünyaya geldiğini bildirmektedir (Al-i İmran 59). Nakledilen ifadelerde görüldüğü gibi, Hz. Peygamberin adeta Hz. İsa’nın babası olduğu intibaını verecek anlayışlar ileri sürmek, zihinleri yanlış anlamalara sürüklemekte.
- Masum bir yorum olarak bunu değerlendiremeyiz. Aksine bu görüşlerin Vatikan tarafından uygulamaya konulan Hıristiyan-İslam diyaloğu projesine bir katkı sağlamaya yönelik olduğu anlaşılmaktadır. Müslüman zihnin Hıristiyan dünyaya yaklaştırılmasının hedeflendiğini söylemek mümkündür. Söz konusu fasit projeye meşruiyet kazandırmak için başka bir takım ayetlerin yorumlarında da benzer tahriflerin yapıldığını biliyoruz.
- Biri Allah’ın son elçisi diğeri Hz. İsa’nın annesi bu iki güzide şahsiyetle ilgili ileri sürülen asılsız düşünceler, şahsiyetlerin saygınlıkları ile bağdaşmamaktadır.
KAFA KARIŞTIRICI
Komisyonda yer alan tefsir alanında uzman olan Prof. Dr. İbrahim Hilmi Karslı, Gülen’in söz konusu ifadelerinde yer alan yanlışlarla ilgili tespitlerde bulundu. Gülen’in bu ayette geçen ‘ruh’ kelimesi ile ilgili zihinleri karıştıracak yorum yaptığını belirten Karslı, “Aslında ayette Hz. İsa’nın doğumu aşamasından bahsedilmekte ve ‘ruh’un Hz. Meryem’e insan suretinde göründüğü ifade edilmektedir. Ayette dikkati çeken husus ‘ruh’ kelimesini Allah Teâlâ kendisine nispet ederek “ruhumuz” şeklinde ifade etmektedir” ifadeleri kullandı.
Tuğba Özkan - Star gazetesi
dikGAZETE.com