USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Eğitim

Bağımlılık yapan oyunların sırrı

  Candy Crush ve Angry Birds gibi mobil oyunlar neden bağımlılık yapıyor? Candy Crush Saga ve Angry Birds gibi mobil oyunların bağımlılık yapmasının sebebi; Doğru renk kombinasyonu ve basit oynayış teknikleri. Candy Crush Saga ve Angry Birds gibi

Bağımlılık yapan oyunların sırrı
17-11-2014 00:16
Google News

Candy Crush ve Angry Birds gibi mobil oyunlar neden bağımlılık yapıyor? Candy Crush Saga ve Angry Birds gibi mobil oyunların bağımlılık yapmasının sebebi; Doğru renk kombinasyonu ve basit oynayış teknikleri.

Candy Crush Saga ve Angry Birds gibi mobil oyunlar, bir süre sonra kişi oynadığı oyundan keyif almasa bile oynamaya devam etmesini sağlıyor.
Psikolog Dr. Simon Moore, geliştiricilerin oyunlarında kullandığı bağımlılık yapan gizli öğeleri açıkladı.

İşin ilk sırrı renkte

Geliştiricilerin bağımlılık sırrı, doğru renk kombinasyonlarını kullanarak, basit oynanış mekaniklerine sahip düşük grafikli oyunlar yapmak. Bağımlılık yapacak bir mobil oyun geliştirmenin en büyük sırrı, mobil oyuncunun telefonu ve tableti ile neler yaptığını anlamak.
Akıllı telefon ve tablet kulanıcıları, cihazlarıyla çok fazla şeyi aynı anda gerçekleştiriyor. Bu yüzden geliştiricilerin, oyunculara yaptıkları şeye ara verip oyun oynama ve istedikleri zaman yeniden diğer şeylerle ilgilenme özgürlüğünü sunan oyunlar tasarlamaları gerekiyor.

Para ve strateji

Moore ayrıca, geliştiricilerin çok heyecan verici ve sürprizlerle dolu oyunlar tasarlamamaları, bunun yerine oyuncuyu sürekli, aralarında çok az fark olan birbirine benzer görevlere yönlendirmeleri gerektiğini belirtiyor.
Flappy Bird ve Pet Rescue Saga oynayanların bileceği gibi, bu oyunlarda oyuncunun karşısına hiçbir sürpriz çıkmıyor; oynayış sürekli tek düze bir şekilde devam ediyor. Her şey, yarı bilinçli tıklamalara dayalı...
Dr. Moore, başarılı mobil uygulamaların oyuncuyu çabuk karar vermeye değil, bunun yerine uzun soluklu stratejik kararlara ittiğini; öte yandan bunun oyun içi satın almaları da artırdığını belirtiyor.
‘Kal ve savaş veya kaç ve saklan’ gibi anlık kararların heyecan verici sistemler olduğunu söyleyen Moore, bunlarla birlikte, “Bu zırhı almak için yeterli parayı nasıl kazanacağım” gibi soruların da oyuncuya empoze edilmesi gerektiğini belirtiyor ve devam ediyor: ‘Skyrim ve World of Tanks’ bunu bir hayli iyi yapıyor.”

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV ARAMA
PUAN DURUMU TÜMÜ
GÜNÜN KARİKATÜRÜ TÜMÜ
Günün çizgisi
ANKET TÜMÜ