?>

100 kişiden 42'si günde en az bir defa mobil oyun oynuyor

AdColony’nin Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesinde gerçekleştirdiği araştırmaya göre, her 100 kişiden 88'i mobil oyun oynarken her 100 kişiden 42'si günde en az bir defa mobil oyun oynuyor.

Teknoloji - 4 yıl önce

İstanbul

1,5 milyar kullanıcı erişimi ile dünyanın en büyük mobil reklam platformları arasında yer alan AdColony’nin bin 250 katılımcıyla Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesinde gerçekleştirdiği "Mobil Oyunlar ve Sosyal Medya Platformları: Reklam Tercihleri Araştırması 2021"den derlenen verilere göre, mobil oyunlar akıllı telefon kullanıcılarının yaşamına günden güne daha fazla yerleşiyor.

EMEA bölgesindeki katılımcıların yüzde 88'i mobil oyun oynadığını belirtirken yüzde 42'si ise günde bir defa mobil oyun oynadıklarını belirtmesi mobil oyunlarında günlük yaşamın bir parçası haline geldiğini gösteriyor.

Akıllı telefon kullanıcılarının mekan fark etmeksizin boş zamanlarında en büyük kurtarıcısı olan mobil oyunlarda geçirdiği vakit her geçen gün artıyor.

EMEA bölgesinde ankete katılanların yüzde 67'si haftada 3 saatten fazla mobil oyun oynadığını belirtiyor.

Mobil oyunlara reklam verenler platforma uyum sağlamalı

Ankete katılanların yüzde 56'sının, mobil oyunların yakın gelecekte yeni "sosyal medya platformları" haline gelebileceğini belirtmesi ve mobil oyun ekosisteminde iletişim ağının gün geçtikçe gelişiyor olması, mobil oyunların sosyal medya platformlarının yerini doldurabilecek bir alt yapıya sahip olduğunu kanıtlar nitelikte.

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını ile mobil oyunların yavaşça yeni sosyal medya platformları haline geldiği belirtilen rapora göre, mobil kullanımın artmasıyla birlikte, reklam verenlerin farklı platformlarda bir kampanya yürütürken markalarını ön plana çıkarmak için ilgili platforma uyum sağlamaları gerekliliği öne çıktı.

Her 10 kişiden 8 i kendini oyun oynarken mutlu hissediyor

Ankete katılanların yüzde 83'ü mobil oyun oynarken iyi bir ruh hali içinde olduklarını ve yüzde 47'si boş zamanlarını eğlenceli hale getirmek için mobil oyun oynadıklarını belirtmesi ise hedef kitlelerine mutlu ve keyifli anlarında ulaşmak isteyen markalar için mobil oyunları vazgeçilmez kılıyor.

Mobil reklamlar sayesinde marka hatırlanma oranlarının artması ise paha biçilemez. Katılımcıların yüzde 71'i, kullanıcılar tarafından başlatılan reklamlarda karşılaştıkları ürünü veya markayı daha çok hatırladığını belirtirken, yüzde 72'si ise bu tür reklamlara daha sıcak baktıklarını ifade ediyor.

Katılımcıların yüzde 67'si, diğer sosyal platformlara kıyasla, reklamlarla mobil oyunlarda karşılaşmayı tercih ettiğini belirtirken satın alma eğilimlerinde ise mobil oyunlarda karşılaştıkları reklamlar sonrası artış gözlemleniyor.

Katılımcıların yüzde 36'sı, mobil oyunlardaki reklamların kendilerini diğer platformlardaki reklamlara kıyasla daha fazla alışveriş yapmaya yönelttiğini belirtirken, yüzde 66'sı ise bir ürün veya hizmeti doğrudan bir mobil reklam üzerinden satın aldığını kaydediyor.

Sadece gençler oyun oynamıyor

Sanıldığı gibi yalnızca gençler mobil oyun oynamıyor. Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oynadığını belirtiyor.

Bu yetişkinlerin yüzde 81,7’si kadın, yüzde 76,5'i erkek. Güncel datalar aynı zamanda Türkiye’deki tüm internet kullanıcılarının yüzde 84’ünün en az bir cihaz ile mobil oyun oynadığını gösteriyor.

Her alanda olduğu gibi mobil oyunların da türleri arasında tercihler değişiyor.

Türkiye’deki mobil oyuncuların en sevdiği oyun türü yüzde 49,2 ile Aksiyon-Macera oyunları olurken onu, yüzde 46,2 ile puzzle ve yüzde 45,7 ile yarış oyunları takip ediyor.

Mobil oyuncuların kişisel ilgi alanlarına bakıldığında ise filmler ve müzik yüzde 81,7 ve yüzde 72,8 ile ön plana çıkıyor.

Teknoloji ve yemek & içecek ise yüzde 70,5 ve yüzde 70,1 ile takip ediyor.

Özellikle televizyonun artık ikinci ekran olarak adlandırıldığı bu günlerde mobil oyuncuların yüzde 60,6'sı televizyon izlerken mobil oyun oynuyor.

Uygulama içi alışveriş tercihi artıyor

Araştırmada, özellikle en büyük sosyalleşme aracı haline gelen mobil oyunlarda çıkan reklamların çevrimiçi mağazalara dönüşmeye başladığı görülüyor.

Katılımcıların yüzde 72'si karşılarına çıkan mobil reklamların alışverişlerini pozitif yönde etkilediğini dile getirirken, yüzde 66'sı uygulama içi alışveriş yapmayı tercih ettiğini belirtiyor.

Ankete katılanların yüzde 88'i sevdiklerine, mobil cihazlarında doğrudan bir reklam üzerinden hediye satın alırken, katılımcıların yüzde 36'sı bir reklamı çevrimiçi veya çevrimdışı olarak gördükten sonra birkaç gün içerisinde bir ürünü satın aldığını ifade ediyor.

Kaynak: AA

dikGAZETE.com

Haftanın Öne Çıkanları

“Ateş ve halsizlik orta kulak iltihabı belirtisi olabilir“ uyarısı

2021-03-02 17:50 - Genel

DEİK Başkanı Olpak: 2020 büyümesi gelecek için pozitif sinyal verdi

2021-03-01 17:41 - Ekonomi

Kovid-19 ile mücadelede 'Haftalık Tematik Denetim' sürecine geçiliyor

2021-03-05 23:21 - Gündem

İstanbul Milletvekili Ümit Özdağ İYİ Parti'den istifa etti

2021-03-04 19:46 - Gündem

Mimar Sinan'ın anısı Recep Tayyip Erdoğan Millet Bahçesi'nde yaşatılacak

2021-03-04 17:02 - Kültür Sanat

Erdoğan - Macron görüşmesi Rus basınında geniş yankı buldu

2021-03-03 09:09 - Medya

Borrell: Kıbrıs sorunuyla ilgili olarak yakalanması gereken gerçek bir fırsat var

2021-03-05 21:11 - Dünya

Derby Countyli futbolcu Kazım Kazım sosyal medyada ırkçı saldırıya maruz kaldı

2021-02-28 18:21 - Medya

Galatasaray deplasmandan mağlup ayrıldı

2021-03-04 00:46 - Spor

Türk hikayeciliğinin öncü ismi: Ömer Seyfettin

2021-03-05 19:26 - Kültür Sanat

İlgili Haberler

Çin, PIESAT-2 uydularını fırlattı

18:07 - Teknoloji

Giyim sektörünün ustaları yapay zekayla moda tasarımı yapıyor

14:43 - Teknoloji

Türk yazılımcı "internetin karanlık yüzü"nde gençleri ağına düşürenlerle mücadele ediyor

14:32 - Teknoloji

Kırklareli'nde lityum iyon bataryalara alternatif "süperkapasitör batarya" geliştiril

12:37 - Teknoloji

TÜBİTAK, ara tatilde öğrencileri bilimin büyülü dünyasıyla buluşturacak

11:57 - Teknoloji

Günün Manşetleri

Küresel piyasalar yoğun veri haftasına karışık başladı

09:08 - Ekonomi

Kuyu-37 operasyonunda 270 şüpheli yakalandı

08:38 - Gündem

Otomotiv üretimi yüzde 7 gerileyerek 1 milyon 122 bin 567 adet oldu

08:23 - Ekonomi

Almanya'da Başbakan Scholz, koalisyon hükümetini bir arada tutmak için mücadele ettiğini söyled

08:12 - Dünya

Almanya Gazze'ye insani yardım erişimi için tüm sınır kapılarının açılması çağrısında bulundu

01:02 - Dünya